fredag, juni 01, 2007

Svettigt pumpande med latex


Ja nu har man kämpat som en dåre och svettats för att få luft i ett par vanliga däck på en UST-fälg
Bakdäcket gick lätt då det suttit monterat med slang innan. Framdäcket var helt nytt och sidorna stela.
Pumpade och sabbade med diskmedel som en galning.
Men fan ingenting som stannade i däcket.
Då kom jag på att jag hade en Geax pitstop hemma.
Tänkte att den måste jag prova så att man vet att det funkar när det är tävling.
Och yes vad det small till i däckskanten och luft fylldes i=).

Så nu är det extra mycket latex i däcket.

I morgon blir det världspremiär för mig i MTBSTHLM.
Har missat de 2 första pga konditionstest i Götet och sjukdom

6 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Geax Pitstop är alltså att rekommendera?

Haningerox sa...

Rekomenderas varmt

Jörgen sa...

Hej

Nå, gick det bra på MTBSTHLM? Såg förresten på foto på happymtb att du kör för Spårvägen nu. Tröttnat på hofvet?

Patrik Skolling Möller sa...

Hofvet är för veganer... ;o)

Patrik Skolling Möller sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Tjena. Kör du med slang eller gegga? Ska själv börja använda Stans istf slang i mina ust-hjul.

Hade också lite meck i att få på nya RR med slang. Yes diskmedel funkade dock jäkligt bra.