lördag, oktober 04, 2008

Har jag blivit galen?


Om jag för fem år sen hade frågat mig själv om jag ska springa ett millopp så skulle jag sagt :Är du galen?!
Men igår år 2008 så anmäde jag mig till Hässelbyloppet och det kändes helt naturligt.
Målet får bli under 50 minuter och under 45 minuter så skulle jag bli toknöjd.
Nu är ju cykelsäsong 08 slut på riktigt.
Hade ju tänkt att hoja KM idag men har lite för mycket att stå i här hemma då parketten ska slipas och lackas på Måndag.
Så just nu är lägenheten som ett katastrofområde.
Roade mig med att kolla in Polarprogrammet och såg att jag hade tränat 10 timmar färre än förra året men hade 4 timmar mer över tröskelpuls.
Kan bero på att jag har skippat en massa onödig pendling och satsat på kvalite istället
Sen var det inte många timmar distans i vintras heller.
Vi får se hur vinterns träning blir.
I morse så ställde jag mig på vågen och hade nått en magisk gräns för mig nämligen tvåsiffrigt.
Var ju nära förra veckan och blåste ut all luft och tog av mig kallingarna men lik förbannat så var det tre siffror.
Och som jag skrivit tidigare så har det inte varit speciellt jobbigt.
Det jobbiga dagarna är när man har tränat och man ska stoppa i sig de extra kalorierna som man förbränner.
Iofs är det inga problem men man vill ju äta nyttig mat och då blir det ju lite mer i mängd än om man skulle göra som Phelps och stjälpa i sig en massa fett och proteiner och tomma kolhydrater.
Fast jag är skeptisk till att hans diet är sann och jag är inte ensam.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till 99, eller var det 98?

Du är tuff Kaijan! Fortsätt jaga kilon, jag kanske hakar på.

Tobbe Arnesson sa...

Om du frågar mig idag ÄR du galen, springa en mil liksom när det finns cyklar! ;)

Närå, det är skönt att springa långt i skogen, när man kommer över den där tröskeln och känner att man kan springa hela dagen om det är så.

Välkommen tillbaka på den här sådan hundrastrecket! Jag försöker låta bli att kliva över, ligger alltför nära nu. :(

Haningerox sa...

99,5 på morgonen och 98,5 efter 40 min löpning som snbbt vart 99,5 igen.
ja första 2 km kan vara sega men sen flyter det bara på.
I November så ska det springas intervaller

Johan Mölleborn sa...

Jag såg ett helt gäng med löpare vid grimsta. Hade jag vetat att du skulle kuta så hade jag och Viktor stannat och hejjat på. Nu får jag hejja i efterhand istället. Heja heja!!
Grattis till tvåsiffrigt.
När jag höll på med byggning för 1000 år sen var mitt mål tresiffrigt. :) En styrkelyftarpolare hade fyrsiffrigt som mål.
/Johan