lördag, november 15, 2008

Tömilen


Idag var det dags för löptävling igen.
Denna gång var det tävlingen som förr hette Snömilen, men då de svenska vintrarna blivit allt mer snöfattiga byt nmn till Tömilen.
Och idag var det nästan idealiskt löpväder.
Vinden var det enda som drog ner betyget.
Min taktik var som vanligt att springa mitt eget tempo och inte försöka hänga på nån rygg fram till det var 2 km kvar.
Då ökade jag sakta men säkert farten och sprang om ett helt gäng löpare in till mål.
Hade som mål att ta mig under 50 min då det var kuperat och lerigt och det klarades med 14 sekunders marginal.
Fan det där med löptävlingar är ju riktigt kul.
Börjar smida lite planer för ett stort marathon i slutet av September 09.
På Måndag börjar hårdträningen inför säsong 09.

Som ni sett har jag köpt en ny dator.
Det blev en Macbook  då jag har tröttnat på min skräpdator från HP.
Hitills är jag skitnöjd med den.
En grej jag är nöjd över är att jag inte uppgraderade datorn från Apple.
De ville ha 1300 för att slänga in en 320GB HD istället för 120.
Jag köpte en 320GB idag för 699 och då kan jag använda den som blir över i ett kabinett som en backupdisk.
Lite grand som när man väljer tillval till en ny lägenhet.
I Februari så flyttar jag ungefär 300 meter.

6 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Du har ju blivit ett riktigt löparämne. Själv ska jag ut i morgon och lunka lite. Sist jag sprang bodde jag i Hagsätra och sprang i Ågesta. Med tanke på att vi nu snart har bott fem år i Hammarby var det ett tag sedan. Känner dock att jag vill börja röra på mig nu. Cyklingen får vänta knappa månaden till men armen är så pass rörlig att jag åtminstone kan ut och springa och parera om jag skulle vurpa.

Kul med ny lägenhet, var den gamla för liten/sliten/trist?

Anonym sa...

3:57:46 måste Du slå i september nästa år!
Det är tiden jag hade på New York Marathon för 17 år sedan.
Absolut ingen supertid, men ändå.

Lycka till!

Haningerox sa...

Den jag bor i är liten,gammal och trist..
Nu blir det större,nyare och roligare med en balkong på 13.3 kvm.
Berlin Marathon är platt som en pannkaka.
Målet är under 4h

Tobbe Arnesson sa...

Jag sprang faktiskt i går morse! :O

Bara 2,5 km förvisso, men det kändes fint. :) Gott att motionera ihop med sambon ibland.

Hur får du över datat från gamla disken till den nya då? Det är ju en del pyssel med det, om det inte finns någon smart lösning färdig i de där Macarna.

Haningerox sa...

Skärmen på den släpbara pc:n har lagt av för andra gången på 2 år så nu ska jag bara få tummen ur och ringa för att de ska komma och hämta den för lagning

stefan sa...

Tömilen/Snömilen sprang jag rätt ofta förut, på den tiden man var tillräckligt hel i knäna. 39.57 var nog det bästa jag lyckades få ur min kropp på den kuperade banan typ 2001. Har sämre tider oxå...