tisdag, juli 07, 2009

Nu får han fan ge sig

Kollade in yr.no och det skulle vara uppehåll hela dan.
Tänkte dra ut och hoja när vägarna torkade upp.
Det blev att jag inte kom iväg förrän klockan ett.
Och va fan händer efter 10 minuters cyklande,jo det börjar att regna.
Bara att dra på sig regnjackan och köra de första 5 intervallerna i hällregn .

Kul??
Nej!!
Kollar in himlen och ser att det spricker upp västerut och cyklar ditåt.
När jag kommit dit inser jag att regnmolnet följt mig dit.
Ja det som inte dödar härdar säger de.
Som tur var så var det inget kallt regn .
Och för att fullborda hela skiten så slutade regnet ungefär när jag spolat av cykeln klart.

5 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Hehe. Regn härdar, så länge man inte blir kall tycker jag det är mysigt.

Nypan sa...

Regnet och motvinden måste man lära sig att älska. Annars blir det så tungt att trampa cykel i sverige.
Idag var det kalasväder. Blöta kläder efter 2 minuter på morgonen, som aldrig hann torka på jobbet. Härligt :-)

/N

Peter S sa...

Lille Peter, rutinerade cyklister cyklar MOT vinden när det regnar.

/StorPeter

Haningerox sa...

Åt det hållet var det jämntjockt och en stor pöl som heter Östersjön;)

Haningerox sa...

Åt det hållet var det jämntjockt och en stor pöl som heter Östersjön;)