måndag, februari 01, 2010

Trötter


Är lite sliten efter helgens träning som började med ett 30/60 pass på löpband i fredags.
Fick korta av det på grund av tidsbrist.
På lördagen rastade jag längdlaggen.
Det var underbart vinterväder med sol och 15 minusgrader.
Men det som inte var underbart var att man inte gled speciellt långt på varje stavtag.
Så det lugna passet blev lite intensivare än tänkt.
På söndagen så var det TSM-dags igen.
Velade som vanligt mellan 4:00 eller 4:15-gruppen.
Denna söndag fick det bli fyratimmars.
Men jag var nog sliten redan igår då kändes lika ansträngande som förra veckans medelhårda distans.
Men jag slet mig med med rätt hög medelpuls för att vara distans.
När resten av gruppen var klar så hade jag cirka 50 minuter kvar att springa med min slitna kropp.
Hade tryckt i mig en Bounty när vi sprungit 1:30 så jag tryckte i mig min nödraket så att jag skulle palla 50 minuter till.
Tempot sjönk ganska rejält sista biten och på slutet så frös jag så det var skönta komma in en varm dusch
Väggat och klart.
Nästa helg är planen att springa 3 h.
Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.
Men det får bli med 4:15-gruppen då det är medelhård distans igen

3 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Du e ju grym Kaijan, när går Barca Maraton av stapeln?

Själv var jag ute och sprang i 52 minuter igår och kan knappt gå idag :o)

Tobbe Arnesson sa...

Härligt att vägga lite. :D

Anonym sa...

7:e Mars