torsdag, mars 03, 2011

Skit åxå


Förra veckan blev ju inte riktigt som jag ville träningsmässigt med dubbelpass på jobbet och ett avbrutet löppass ute för att det var så förbannat kallt(-15).
Så inför denna vecka så var planerna att köra lite hårdare då det är sportlov och lugnare på jobbet.
Efter en vilodag på måndagen så var planen att köra backintervaller på tisdagskvällen.
Men när jag bytte om på jobbet så kände jag mig lite skum i kroppen.
Ju längre dagen gick så blev det bara sämre ,kändes som om jag var i en bubbla.
Vid lunch kunde jag inte ens äta oxrulader med gräddsås vilket jag i annat fall älskar.
Kunde få i mig lite mezeyoghurt med bär.
Tanken på att äta rulader fick mig att må illa.
Sen kom frossan och kroppen kändes orkeslös.
Så det var bara att åka hem och lägga sig för att sova.
Att åka hem när man har feber och har ont i kroppen är så jävla jobbigt.
Känns som en evighet innan man är hemma.
Så nu har jag varit hemma från jobbet i två dar.
Egentligen skulle jag kanske kunnat gå till jobbet idag men ville vara feberfri en dag innan jag gick tillbaka.
Men tur i oturen att de inte blev nån förkylning då jag som oftast blir borta 10 dagar från träning.
Nu blev det bara 4 dagar då jag tänkte ge mig ut på ett lugnt pass i morgon
Intressant att se pulskillnaden på bilden.
Jag brukar göra ett test när jag är sjuk eller känner mig krasslig.
Ligger i 3 minuter och sen ställer jag mig upp i 3 minuter.
Det blåa är när jag var sjuk och det röda är alldeles nyss.
Snittpulsen var 97 häromdan och idag var den 47

1 kommentar:

Mandie sa...

Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

Thanks!

Mandie Hayes
mandie.hayes10@gmail.com