måndag, april 03, 2006

Varför gör man detta?


Idag vaknade jag upp och skulle förbereda mig för dagen distanspass.
När jag kikade ut genom fönstret så snöade det.
Fan asså.
Men det skulle nog bara hålla på en liten stund tänkte jag .

Men jag hade fel visade det sig.
Det var bara att slänga på sig paltorna och sätt sig på hojen.
Som tur var det inte halt då dubbdäcken hade åkt av.
Träffade Göran på tåget och han hade varit lat och behållit dubbisarna på.Iofs ger det bra träning men det låter förbannat mycket.
När vi kom till Farsta så snöade det fortfarande.
Där blev vi 7 tappra som satte fart mot Rosenhill.
När jag la mig på första rullen så hamnade man givetvis bakom nån utan "kompislapp",inget kul kan jag lova.Det borde vara prygel för sådant tilltag ;)
Vinden och snöfallet ökade i intensitet hela tiden.
Snart såg jag inte mycket då brillorna immade igen och snön fastnade på dem.
Då kom tanken:Va fan gör man detta för??
Lägga ner 5 timmar av en Söndag i snöoväder=)
För att det ändå är jävligt kul och jag mår toppen när jag kommer hem.

Dagens musiktips Guns Of Brixton-Nouvelle Vague

1 kommentar:

Johan Andersson sa...

Snart är våren här... Jag lovar.