söndag, mars 26, 2006

Alltid är det nåt


Ja då var det dags för Keps igen

Bestämde mig för att cykla till Huddinge från Handen som uppvärmning.
Redan då förstod jag att nåt inte stod rätt till.
Vid vissa drev så började kedjan hoppa fram och tillbaka.
Fan vad irriterande.
Stannade flera gånger för att se om växeln fått sig en smäll men inte då.
Var ute på uppvärmningsvarvet och då funkade allt ok.
Men när starten gick så började rapplet igen.
Och så höll det på.
I skogen ok grusväg rappel.
Men jag var rätt nöjd med loppet för övrigt.
Men det blev tungtrampat på slutet.
Och i backarna där solen låg på så var det lite rysk roulett.

Styret fick smaka på ett träd också
.

Sen när jag kollade igenom drivlinan hemma så upptäckte jag att en länk var stel.
Och vid en närmare titt så såg att kedjan brustit.
Så det blir till att sätta på en ny.
Nästa Keps blir den 8:e April

Och till sist dagens musiktips Come Together-Annie

2 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Du knäckte väl inte finstyret?

Haningerox sa...

nej då