måndag, oktober 08, 2007

Urbant nattlöp


Ja då var första löptävlingen avklarad.
Var lite nervös i början att jag skulle bli ifrånsprungen av alla,då tävlingen inte var så bra marknadsförd.
Jag hittade den av en slump när jag surfade på marathon.se.
Trodde enbart det skulle vara duktiga löpare som hittat dit.
Men där hade jag ju helt fel,vilket gladde mig.
Loppet då?
Ja mitt mål var ju att ej bli sist.
Tog det lugnt i början för att inte spränga mig.
Har ju endast 6 löpass innan i benen i lugnt tempo.
Blev omskrungen av rätt många i början,sen lugnade det ner sig.
La mig bakom tre tjejer som hade ett lagom tempo ett tag.
Vid Vasabron var det ca kilomtern kvar och jag kände mig pigg och ökade farten.
Förbi tjejerna sen var det nästa hare att jaga.
Sprang ifatt två till av bara farten.
Vid Kungsan så satte jag in en spurt och passerade en till,men hon hängde på och jag upptäckte att det var en långspurt.
Sprang som en dåre och flåsade som en blåsbälg,men jag lyckades hålla kombatanten 2 sek bakom mig.
Men fan vad jag fick slita ,var helt slut vid mål.
Det var faktiskt riktigt roligt med löptävling.
Men jag föredrar terräng före asfalt.
Nåt maraton blir det nog aldrig för min del.
Trodde aldrig jag säga det när jag för tre år sen pallade springa 5 min gå 5 min omvartannat.
Fast man var ju rätt långt efter vinnaren.
Min maxhastighet enligt Polaren var 21.8 medans vinnarens snitt var ca 20 =/
Resultat

Ja då blir det Tjurruset nästa

Skön video=)

Inga kommentarer: