söndag, oktober 21, 2007

Världsmästare!!!


Först vill jag bara säga att jag är glad att en finne blev världsmästare idag


Ja då var andra löptävlingen i modern tid* averkad.
Sprang sömnlösbanan plus lite till förra helgen för att se vad man kunde tänkas ha för måltid på Tjurruset.
Sömnlös sprangs runt på 51 minuter och sammanlagt blev det en mil på 1.00.35.
Så jag ställde mig på startlinjen igår med målet att klara timmen.
Ok,jag skrev förut att kag skulle gå in utan prestationskrav.
Men ni vet när nummerlappen är på så...
Vädret var riktigt strålande med sol klar luft och molnfritt.
Startade i andra startgrupp med minst 700 andra.
Första km gick i beskedligt tempo då det var rejält trångt på den 2 m breda motionsslingan.
När det svängde av in i skogen så blev det kö med en gång.
Kändes ibland frustrerande att stå och trampa i skogen.
Försökte springa runt ibland men då var det risk för synen med piskande grenar från framförvarande löpare.
Borde tagit på mig brillorna.

Tog mig i mål på 57:49.
Det är fanimig märkligt.
Helt plötsligt tycker jag att det är kul att springa=)



*Tiden efter att man slutade som krökande och festande soffpotatis

1 kommentar:

Johan Andersson sa...

Jag är i San Francisco med tre finnar nu. Man kan väl säga att dom blev "glada" när vi hörde nyheten om F1. Ikväll, dvs er förmiddag ska vi ut och fira segern. Jag känner mig nästan som en finne idag, man vill ju vara med och fira!!

Grattis till tiden, 57 minuter inkl kö i skogen är för mig en jäkligt bra tid!!