söndag, november 11, 2007

Ta sig vatten över huvudet


Efter förra helgens orienteringstävling som jag tyckte gick hyffsat för ett blåbär som jag så var det dags för ny tävling i Rönninge arrat av Tullinge Sk.
Kollade in längderna på banorna och insåg att 5 km var lagom för ett träningspass.
Det jag inte kollade innan var kartan.
Det är något jag borde gjort och insett att det här var en bana som krävde mer orientering än förra veckans bana som till största delen var att välja rätt stig.
Och mycket riktigt så fick jag problem redan på första kontrollen.
Irrade runt som en dåre där i snön innan jag hittade den jäveln efter 40 minuter.
Att det var snö skogen gjorde det inte lättare heller
Fan jag var på G att ge upp flera gånger.
Sen var det dags för tvåan,hamnade lite snett där också "fan".
Men sen gick det hyffsat till den 8:e som jag inte hittade även fast jag var på rätt ställe.
Kan inte riktigt tyda alla tecken på definitionkortet man får med.
Så där bestämde jag mig för att kliva av efter 1,5 h utan vätska och energi.
Trött som fan fick jag springa till Tc
Ja det är bara att bryta ihop och komma igen

1 kommentar:

Anonym sa...

Du fick ju iaf till ett långt löppass!

/Peter