söndag, december 09, 2007

Djävla Göteborgsväder


Trött som fan på detta grådassiga väder från sveriges baksida.
För tre veckor sen vallade man laggen och åkte 8 km och nu är det December och regn.
Bilden visar hur det såg ut då medans det var snöfritt i resten av Stockholm
Men det är ju inte mycket att göra åt

Nu över till roligare saker.
Ända sen jag testade en gpsmanick från FRWD så har jag varit sugen på att skaffa en GPS.
Den där FRWD är ju lite otymplig då man måste ha den högt uppe på armen.
Men Garmin Forerunner är mer som en vanlig klocka.
Så jag satte gång och trålade på nätet efter den billigaste,hittade rätt fort firman Expansys som hade ett pris som var över tusenlappen billigare än i Sverige.
Efter lite forskande om företagets seriositet så la jag in beställningen och hade prylen 3 dagar efteråt.
Efter några gångers användning är jag mycket nöjd med klockan.
Ett minus är programvaran som följde med.
Den är inte mycket att hurra för.
Det var en bugg redan i i installationskivan så man fick ladda ner en ny version på nätet.
Men som tur är finns det Sporttracks som är gratis och ett mycket bättre program.
Sen kan man beama över infon till motionbased.com .
Här hittar du min löprunda idag .

Min andra julklapp till mig själv väntar jag in imorgon.
Jag har insett att min Biltema-trainer inte kommer ge mig tillräckligt med motstånd när jag jag ska ha en kadens på 45 och puls kring tröskeln.
Sen behöver jag lite motivation.
Så jag har beställt en Tacx Flow som jag tänkte uppgradera till en sån här nästa år.
Sen får man väl beställa denna och längta till Mallis.
Åker dit den 30:e Mars och är där 10 dagar.

Här kommer ett länktips om två killar som ska öppna restaurang http://frantzen-lindeberg.blogspot.com/


6 kommentarer:

Patrik Skolling Möller sa...

Jag har en trainer. Tacx flow. Men jag cyklar hellre på riktigt och det gör jag också. Lampor är bra.

//Skogling

Tobbe Arnesson sa...

Vilken prylnisse!

Skönt sound i låten!

Haningerox sa...

Skogling< Mina pass lämpar sig bäst för trainer.Och i det här djävla vädret är det inte kul att cykla ändå

Haningerox sa...

Ja den med mest prylar när han dör..........

Anonym sa...

Roliga leksaker du beställt/ska beställa! Går det att ställa om miles till km på GPS:en? Verkar annars vara en perfekt "fotboja" som visar rutterna.

Haningerox sa...

I klockan och programmet i datorn är det km.Det är bara på motionbased som det står miles.Ska skicka mail och fråga om man kan ändra till km