lördag, augusti 02, 2008

Jobbångest och köttsår




Idag kändes  det trist när snart 5 veckor är slut och man måste pallra sig iväg till jobbet i morgon.
Men för att döva ångesten så stack jag iväg med Hofvet på det deras söndagstur .
Idag på norrsidan som jag gillar bättre än Farstarundan på södra sidan.
Då det är mer stig på norrundan.
Men efter någon kilometer på första stigen så ville inte min hjärna registrera att det var en sten framför vilket resulterade att jag flög som vante över styret.
I fallet lyckades jag troligtvis landapå nån vass sten med ett sår som följd.
Men som tur hade vi en sjuksyrra (Maria) med som kollade upp såret och gjorde rent.
Tack för det.
Funderade på att dra till sjukan men med allt adrenalin så fortsatte jag.
Fick ihop sammanlagt 4 h och var rejält krispig på slutet.
En till vurpa hans med då pedalen slog i en sten,men denna gång utan några skador.
Verkar som det är standard för mig med två vurpor på denna runda.
Annars vurpas det inte speciellt ofta.
Nu på kvällen har jag varit på Närakuten och tejpat ihop såret.
Jobbigt när man sitter och glömmer bort det hela och lägger armbågen på benet*ajj satan*

3 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Vafan, är det du på bilden?

Vad väger du nu? 45kg eller?
Skulle knappt känna igen dig om jag mötte dig på gatan.

Grymt kul att se att all träning (och kanske lite kostförändringar) har gett resultat!!

Patrik Skolling Möller sa...

Det är farligt att cykla skog när man är gammal. Jag har dom senaste 2 skogsrundorna skadat mig båda gångerna. Inte bra.
Senast i lördags då jag "välte" precis vid husknuten. har skitont ! :o

-Skogling

Tobbe Arnesson sa...

Jag har slutat småvurpa och klotar ordentligt mer sällan istället. Ingen bra trend!

Hoppas du läkt ihop nu. :)