söndag, juni 28, 2009

Hej igen

Ja nu har jag såsat till med uppdateringar igen.
Midsommarhelgen spenderades i södra Dalarna (Säfsen).
Det blev en riktigt hälsosam helg med mycket cykel och minimalt med alkohol.
Kändes bra att slippa baksmällan på midsommardagen.
Det får bli en återkommande tradition.
Men cyklingen i Säfsen tyckte jag var otroligt trist med oändligt med grusväg och få roliga stigar.
Suget att åka dit igen är inte så stort.
På söndagen så stod lite cykling i Falun på programmet och det besöket gjorde att cykelsuget var tillbaka igen.
I fredags så var jag ner en sväng till Trosa för att hälsa på polaren som driver Fina Fisken och springa Trosa Stadslopp.
Ett trevligt lopp på 8.9 km och relativt platt bana.
Förra året sprang jag på 44:58 så mitt mål för i år var under 44 min.
Jag lyckades ta mig i mål på 43:28.
Enda smolket i bägaren var att jag blev omsprungen av snubbe sista kilometern.
Första gången sen jag började springa lopp som det har hänt fan.
Har ju haft som mål att inte släppa nån förbi men jag gav allt och var 2 slag från max men han hann före ändå.
Idag var jag ute på ett tilltänkt 2 timmars pass löpning so gick åt skogen.
Brukar inte besväras av hälsporren när jag springer men av nån anledning hade jag lagt in inläggen i löparskorna vilket resulterade i att jag fick skavsår på hälarna efter 12 km.
Som bonus så började det att smärta i bröstvårtorna också.
Då det var rejält varmt så hade jag ingen tajt underställströja på mig som brukligt.
Så det blir till att köpa tejp eller Nip Guards.
Det är fan inte skönt att springa med smärta i nipplarna.
Slutligen min favoritlåt för stunden Jack Peñate-Tonights´s Today


3 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Jag har ju bara 45 minuter till Säfsen men har aldrig tagit mig dit (för cykling) av just den anledningen, det verkar vara ett grusvägsmecka.

Fast vandringslederna ska tydligen vara bättre för cykling. Hojta till nästa gång du är i närheten av Ludvika vettja!

Peter S sa...

Distans cyklar man.

/Peter

Haningerox sa...

Viklen man snackar du om Spetz??