söndag, november 08, 2009

Testlopp


Idag var det dags att springa med TSM.
Vi skulle springa ett testlopp för att avgöra vilken grupp man skulle passa i fortsättningen.
Kände redan på väg dit att benen var sega efter cykling på 3 h igår.
Testloppet var på 3*2,5 km
Men min plan var att hålla mig under mjölksyratröskeln under de två första varven.
Nu har man ju testad tröskel för löpningen.
Var rätt många andra som rusade på utan nån koll.
Men själv höll jag min puls ca 4 slag under tröskeln för att på sista varvet öppna alla dammluckor och låg nog stadigt över tröskeln hela vägen.
Sprang om de flesta som sprang om mig de två första varven.
Sista varvet gick 30 sekunder snabbare än de två första.
Rikttiden för 4 h gruppen var 37:30 och jag sprang in på 37:25 så 4 timmarsgruppen passar mig bra.
Får se om det blir Tömilen på Lördag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välplanerad vetenskaplig löpning!

Peter Spetz sa...

Bra koll! Du hade förm klarat ännu snabbare tid med ökning lite tidigare, men snyggt jobbat iaf!

/Peter