onsdag, mars 17, 2010

Northug.Vilken hjälte


Idag var jag och kikade på Slottsprinten.
Har ju tänkt att gå de tidigare åren ,men det har alltid kommit nåt i mellan.
Men i år tog syrran tag i det hela och jag kom iväg.
Jag gillade Northug redan innan.
Nu gillar jag snubben ännu mer.
Eftersom han insåg att han skulle varit chanslös mot Emil i en spurt uppför med diagonalåkning så satsade han allt på ett kort och körde ovallat.
Killen stakade sig runt banan och var inte långt i från totalvinst.
Var bara en ryss som lyckades klämma sig före på slutet.
Killen fan helt utrolig som man säger på norsk.
Sen tycker en del att killen är för kaxig.
Men där tror jag att den vidriga kvällspressen som vanligt förstorar upp allt för sälja lösnummer

Igår sprang jag för första gången sen maran.
Var ju inte speciellt spänstig.
Men fick ihop 5 km
Lyckades även skrapa ihop träningsvärk till idag åxå=)

Jag har även analyserat mitt marathon som jag är jättenöjd med även fast jag inte fixade måltiden.
Vad var det som gjorde att jag bättrade min tid med nästan en halvtimme=)
Jo det var rutin från ett tidigare utfört maraton,behaglig temperatur och ett ypperligt träningschema från Mattias på Aktivitus som jag följt.
I höst blir det inget maraton utan jag tänkte springa 30 km terräng ute på Lidingö i September.
Men jag lägger ut en undersökning där ni kan rösta vilken ni tycker jag ska välja.
Finns här till höger

3 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Din enkät saknar Sahara!? :P

Haningerox sa...

Tycker du inte att 42195 meter är tillräckligt utmanande?=)

Tobbe Arnesson sa...

Äh, du har ju fixat det två gånger redan. Dags att höja ribban lite. ;)