lördag, januari 15, 2011

IT-noja


Denna vecka har jag kört lite softare med träning.
Dels för att jag kört rätt mycket på julen och dels för att jag hade ett dubbelpass på jobbet så att man jobbar in extraledigheten som jag hade kring jul.

I Fredags var jag smånojig att jag hade fått nån skada i höften.
Vaknade på morgonen och hade ont i sidan på höften.
Klarade inte ens av att springa till bussen som jag var sen till.
Tänkte att nu hade gubbkroppen sagt sitt och inte ville längre.
Gick hela dan och hade lite småont.
På bussen hem satt jag och konsulterade Dr Google och fick uppslag om att det kunde vara Iliotibial band som spökade.
För övrigt samma sena som är problemet vid "löparknä".
Så jag stretchade och hoppades på det bästa.
Och idag kändes inget alls på min skidrunda.
Troligtvis så protesterade kroppen när jag körde sista intervallen i Torsdags med 6% lutning på bandet.
I fortsättningen så ska jag bli bättre på att stretcha .


1 kommentar:

Johan Andersson sa...

Att stretching är bra fick jag erfara när jag fick löparknä i somras. Hade antagligen kunna slippa det om jag bara hade stretchat.