söndag, februari 12, 2006

-100



Har ju funderat vad fan jag ska skriva om.
Rådfrågade min gode vän Markus F vars länk finns till vänster.
Öhh höger menar jag.

Han gav lite uppslag som jag tog fasta på.

När jag åkte Finnmarksturen i Augusti svor jag att till nästa säsong så ska jag väga under hundra pannor.
Alla backar tar ju kål på mig och det gäller alla tävlingar jag ställer upp i.
Då vägde jag läskiga 112 kg och det är ju inte optimalt när man är ett xc-svetto.

Så då får man helt enkelt avstå alkohol och endast äta mörkt bröd.
Skulle även vara duktig och börja springa,men det var ingen bra ide`.
När man väger så mycket så gör det rätt ont i benen.
Så jag köpte ett par stavar.
Och började med stavgång med löpintervaller.
Nu har jag gått över till stavlöpning med stavgångintervaller=)

Har även dragit ner på kolhydratintaget under vintern då jag inte kör lika hårda träningspass som på sommaren.
Men så kom min semester på Kuba emellan och jag gick upp 3 kg.
En massa drinkar,öl och avsaknad av mörkt bröd var boven.
Brist på träning gjorde sitt till också.
Men nu är jag nere på 105.


Så ett litet låttips i all välmening
Marble House-The Knife

Festina lente

4 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Tjena Kaijan!!

Ska bli skoj att följa denna med. Markus' kollar jag in varje vecka.

/Johan

Haningerox sa...

Tackar..
Jag är ju inte lika bra på att skriva som Markus,men jag ska göra mitt bästa

Johan Andersson sa...

Grattis till viktminskningen med såklart...

Att skippa kolhydrater e ett lätt och bra knep, fast jag vet inte hur länge det håller, men man rasar iaf om man e diktaturiskt hård..
Poängen är väl (om jag har förstått det rätt) att man ska "hitta" sin kolhydratsnivå..

Lycka till så ses vi i spåren och på tävlingarna i år... Snart kommer våren

Haningerox sa...

Jag skippar inte kolhydrater helt.
Måste ju ha bränsle när man tränar.
Tänker på GI:t