onsdag, februari 15, 2006

Mer tid på cykelsadeln


Nu i vinter har det blivit en del alternativ träning med s**vgång och löpning.
Men nu kände jag att det var dags för liten ökning av cykeltid.
Bestämde mig förra veckan att om det var varmare än - 3 Onsdagmorgon så skulle jag cykla till jobbet.
Ställde klockan på 6.*huh*
Och när klockan ringer så snoozar man ju en stund som vanligt.(det där om att man vänjer sig att gå upp tidigt är bullshit) Kolla tempen ute kring nollan perfekt.
In i micron med lite havregryn,salt och vatten på en tallrik och på med vattenkokarn .
*pling* Sleva i sig lite gröt och en macka.Fylla på vattenflaskan.

Sen klä på sig.Men nu på vintern tar det så j***a lång tid att klä på sig.
(Vår kom till mig nu!!)

Sen var det bara att sätta sig på sadeln och trampa iväg.
Upptäcker efter ett tag att plogning av cykelbanor inte är något högproriterat jobb.
Det har inte snöat på några dar och ända är det moddigt och snöhögar vid vägkorsningar=(.
Så mina 23 km tog 1:13 idag.På¨sommaren när jag kör med racern så är man inne på ca 45 min.
En riktigt positiv sak är att tullarna har gjort att man inte behöver slåss med lika många bilar i stan=) .
Nu är jag ännu mer positiv till tullarna..

Hemresan var en helt annan historia med motvind och ännu lösare modd=(


Och sen kommer som vanligt ett musiktips More Justice-Damian JR Gong Marley.
Och om ni undrar? Ja det är "Tuff Gong"s son

1 kommentar:

Markus F sa...

Just allt mackel med av och påklädning stör mig enormt på vintern. Det tar ju en kvart innan man är klar, och sen när man står i trappen och skall låsa dörren så kommer man på att man redan har tagit på sig handskarna och att nyckeln ligger i ryggsäcken. Allra värst är det dessutom om man har pannlampa på hjälmen med batteri i ryggan, då måste man plocka av sig hjälmen för att ta av ryggsäcken också...
Elände.