söndag, februari 17, 2008

Myten Carola död?När ska myten om Kent dö?

Igår var jag på bio med farsan så jag såg inget av den så kallade Melodifestivalen.
Men varför heter det melodifestival när det inte är melodin som folk röstar på?
Men jag blev riktigt glad och lycklig när jag på text-tv såg att Carola inte gick vidare direkt.
Jag som trott att svenska folket skulle rösta fram henne vilket skit hon än sjöng.
Nu är det bara Kent -myten kvar att ta död på
Sen videon med låten som fick mig att upptäcka Minne Riperton för ett gäng år sen

4 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Jag undersökte vad det här "Hästpojken" som många talar om är, det verkar vara det sämsta från Kent och Håkan Hellström i samma band.

Väntar bara på att någon ska blanda in Orup, Glennmark och Strömstedt också...

Haningerox sa...

Ja Hästpojken är brottsligt kasst

Tobbe Arnesson sa...

Både Hästpojken och Kent kommer till Peace & Love. Jag tror jag skiter i den festivalen i år, om inte Peps kommer. :)

Anonym sa...

Kent har ju bara dominerat den svenska rock/pop-scenen i typ 15 år nu så någonting borde de ha gjort rätt.

Men att 30.000 pers klär sig i vitt för dem är däremot obegripligt.