onsdag, april 02, 2008

Mallorca från soliga sidan


                                                               Mer bilder här
Dag 3
Gårdagens uppdaterande och surfande akompanjerades av en kille med synt som spelade tyska dansbandsvarianter av gamla hits.
Ingen höjdare direkt men vad gör man inte när det finns gratis wlan.

Idag var det första morgonen utan skallrande rutor.
Bestämde mig för att ta en promenad innan frukost.
Skönt att se soluppgången,var lite kyligt men vindstilla.
Blir en härlig dag så man kan fixa lite cykelbränna.

Och jäklar vilken dag det blev.
Strålande solsken med lagom kylande vid.
Vi låg i dubbla led och körde lugnt i över 30km/h.
Efter ett tag kom vi ifatt en tysk som hade kämpat som en dåre för att åka ifrån oss.
När vi skulle köra om honom så bestämde han sig för att öka farten och helt plötsligt så var han bredvid mig och höll mitt tempo.
Min irritation ökade  när han inte ville lägga sig bakom oss när jag bad om det.
Han lossades som om det regnade.
Men som tur skulle vi svänga av och slapp dåren.
Sen blev det klättring,och jag tappade gruppen som vanligt direkt.
Men jag fortsttae i mitt tempo och hux flux så var jag först uppe.
Alla kanske inte tog i riktigt.
Men för mig kändes det rejält bra.
Backar är inte min starka sida.
Väl uppe var det fika med turistpriser.
Kaffe,macka,vatten och Pepsi för 13 åtrå.
Jaja det är semester.
Sen var det hemfärd med en vidrig backe i början.
Rosenhillsbacken efter fika kommer att va en bit av en kaka.
Sen var det nerför och det är min specialitet.
Älskar nedförsbackar av förståeliga skäl.
På vägen mellan Arta och Can Picafort så vi och pendlade mellan 40-60 km/h.
Mulligt värre.
När vi närmade oss CP så ökade farten och jag jagade utbrytningar och helt plötsligt var jag där och plöjde vind vilket resulterade i att alla kom förbi mig i sista backen då min ben var slut.
Helt underbar dag helt enkelt.
Adios Amigos!!!!!

3 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Det låter ju onekligen härligt. Träffade på din polare inne på Pedalogerna idag. Han med lite bockskägg. Vi hejade men jag har inte en aning om vad han heter.

Jonas sa...

Göran?

Tobbe Arnesson sa...

130,- för kaffe, macka, vatten och Pepsi låter inte som turistpriser utan snarare som Stockholmspriser. Fan vad dyrt det är med fika i den här stan'.

Kul rapport, ser stark ut Kaijan!