fredag, januari 02, 2009

Kallt om fötterna gillar jag inte


Idag var tanken att jag skulle ut och cykla drygt 3 timmar.
På morgonen visade termometern -7℃.
Men jag hade ju bestämt mig så det var bara att dra på sig kläder.
Tyvärr har mina elsulor lagt av och då jag är rätt frusen om fötterna så tog det inte lång tid förrän de var som isklampar.
Hockeyträningar i Micron målvaktskridskor med en temperatur på -15℃ har nog en del i det hela.
Stog ut i 1:40 sen var det dags att lägga upp fötterna framför brasan på Lida gård.
Det gjorde susen då fötterna inte hann bli lika kalla på hemvägen.
I fortsättningen så blir det distanslöpning istället.
Tills temperaturen blir lite mer vänlig mot mina fötter

3 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Samma sak här! Fast mina fötter/tår fryser med alusulor, värmesulor, vinterdojor och neoprenöverdrag. Vintern är inte mina fötters årstid så nu skiter jag i allt och cyklar bara skog där man slipper vind och sånt skit.

Johan Mölleborn sa...

Floppen är ju också att alla vinterskor är gjorda för italiensk vinter, alltså +10 grader.
Men snart kommer sommaren...
/J

Tobbe Arnesson sa...

Skippa SPD och kör riktiga kängor och plattformspedaler, då går det att ha det varmt och mysigt ändå.

Fast idag bangade jag cyklingen, -16°C i centrum betyder närmare -20°C i skogen...