tisdag, januari 27, 2009

Skitkväll som slutade med högpuls

Ett av mina sämsta val jag gjort är att skaffa en Hem-pc via jobbet.
En släpbar HP vars skärm la av efter ett år.
Innan dess så tyckte den nya regeringen att man kunde ändra ingångna avtal och ändra lite i villkoren.
Efter ett år till med ideliga frysningar och hängningar så la skärmen av igen.
Det var då jag bestämde mig för att skaffa en Apple i hopp om att de är bättre.
Men det får tiden utvisa.
Än så länge är jag fetnöjd.
I dag skulle budfirman komma och hämta pc-crapet för lagning.
Det var sagt att de skulle komma mellan 17 och 21.
Hem från jobbet strulade det direkt med pendeln då nån kvinna tyckte mobilen var viktigare än livet med förseningar som följd.
Så via tunnelbana och pendel från Farsta var jag hemma 17:30 något stressad.
Men då ingen ringt på mobilen så hade de nog inte varit förbi hemma.
Hade tänkt att köra intervaller på trainern ,men då jag inte har lust att bli störd i intervallerna så var planen att vänta till efter de hämtat skräpet.
Men kl 21:00 hade det dykt upp nån och jag hade inget namn eller nummer att ringa.
Kan säga att jag kokade inombords då.
Att sätta sig på trainern en 1 h 40 minuter känns inte schysst mot grannen.
Så jag snörde på mig mina Icebugs och sprang 15/15 intervaller .
Hade ju rätt mycket adrenalin som skulle ut så intervallerna gick(sprang) bra.
Men jävlar vad jobbigt det var.
Så nu är man rätt trött
Gonatt
Vad ni än gör köp aldrig en Hp

3 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Jag köper HP till jobbet, ett gäng nc6120 har skärmen gett upp på men den går ganska fort att byta. Har ett annat gäng nc6120 och nc6320 som dött på andra vis, t.ex. när mina kära användare tappar dem i vattenpölar. ;) Så nog har de misslyckats med skärmarnas livslängd.

Jag har flera års erfarenhet av hur DELL, IBM (numer Lenovo) och HP sköter sina garantiåtaganden och jag tänker förbli HP-kund ett tag till. :D

Anonym sa...

Grattis till Mac:en, Kaijan!

Jag har kört Mac sedan 1987, och har under tiden haft en (1) hårddiskkrasch. Har som mest haft en skadad pixelrad på en 4,5 år gammal iBook.

Mvh,
Peter

Tobbe Arnesson sa...

Hehe, jag har förvisso bara kört data sen 1993 eller så men under den tiden har desto fler hårdvaror passerat.

Av de jag personligen ägt har jag aldrig varit med om diskkrasch, även om mina datorer alltid haft minst tre diskar. En 17" CRT-monitor kom dock med en vit pixel, tror det var en Samsung.

Jag vet inte men misstänker att det sitter samma bildskärmspaneler och hårddiskar i både Apple och PC. Det finns inte så många tillverkare i världen om man börjar kolla på fabriker...

Rätt länge har det bara funnits tre, fyra minnestillverkare i världen.