fredag, april 10, 2009

¡Hola!

Edit:Länk till karta över turen

¡Hola Amigos!

Skärtorsdagen spenderades mestadels på flygplan och flygplatser och det är ju mindre upplyftande.

Flygplanet är trång och allt kostar skjortan.

På flygplatser kostar allt också skjortan.

Det märkligaste priset var föregångaren till min gps sommde ville ha 449 åjrosar för.

Jag köpte min för 3700 kr.

Vem fan försöker de lura?

Vi kom ner till hotellet sent med cyklarna.

Alla hade inte den turen att få cyklarna med.

Alltid vanskligt med mellanlandningar.

Långfrdagen vaknade jag tidigt då jag var tvungen att gå till meken för att fixa vajerhölje då min var för kort.

Har ju kört med shimanokassett och Campareglage.

För att få det att lira har jag haft en Shiftmate .

Men det fixade han snabbt.

Sen var det de vanliga velandet om vilken grupp man skulle köra med.

Kände att röd grupp med 140 km och två bergklättringar var i saftigaste laget dagen efter flygning.

Det fick bli gula med 90 km ner till Porto Cristo och tillbaka.

Fan vad jag längtat efter denna dag.

Det märktes att många var ute i grupp för första gången denna säsong.

Lite ojämn körning var det.

Fikan intogs i Porto Cristo som verkar vara lite av jetset då de låg rätt schyssta båtar i hamnen.

Det avspeglades även i priserna.

Snäppet dyrare.

Sen bar det av hemåt i lite högre tempo än innan fikat.

Det passade mig bra då jag tyckt att pulsen varit låg bitvis.

Efter Artà så var det fri fart till Artà-passet.

Skönt att sprätta till lite i benen.

Tyvärr blev det lite kort men det tog jag igen då det blev fri fart även efter passet.

Varvade ur på 75 km/h i nerförsbacken sen var det bara att försöka bibehålla rörelseenergin ända till rondellen i Can Picafort.

De var några som hängde på en stund men de försvann av nån anledning.

Såg en kille några hundra meter framför och kämpade mig ikapp och la mig på rulle för att vila.

När jag vilat klart drog jag på igen och växeldrog ett tag.

Ien av backarna ryckte han i en backe och fick en lucka på tiotalet meter som jag efter ett tag sydde ihop.

I sista backen innan rondellen ryckte jag och tog ut det sista i benen,och tysken tappade.

En bra tur på 9 mil helt enkelt med motvind,medvind,sol,moln och några droppar regn.

Super helt enkelt

Nu på kvällen har det avnjutits en helt ok middag och en väldigt bra föreläsning om funktionell träning.

Imorgon hoppar jag nog på gul + som cyklar 125km imorgon.

Ha det

2 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Låter härligt! Nästa år kanske man skulle lvg-semestra, om jag nu bygger ihop PFn i år som jag tänkt.

Fredrik sa...

Ser bra ut, fortsätt rapportera :)