söndag, april 12, 2009

Ny rapport

EDIT:Även denna tur har jag loggat

Glad Påsk

På påskdagen blev det grupp gul+.

Vi var 25 stycken idag så det blev till att dela upp gruppen i två.

Idag var det rätt blåsigt med byig kantvind.

Dagen började bra med sol vid frukost.

Men när vi cyklade iväg så ökade molnigheten och guiden såg att det var stora regnmoln över det partiet som vi hade tänkt att cykla på.

Så vi gjorde en sväng runt regnområdet.

Det rullade på i ett bekvämt tempo för mig ,men det var flera som såg krokiga ut vid fikat i Algaida.

Efter lite fika och påfyllning var det dags för hemfärd.

Den hemfärden var ju helt underbar med lätt medvind och mestadels nerför.

En sträcka på en mil där vi snittade 45,5km/h .

Sen var det en sväng in på sista vägen hem.

Där började en junisfjunis från Hofvet att trissa upp farten.

Jag la mig på rulle en stund för att sen rycka i sista ravinen innan slutrondellen och fick en lucka som höll i 9 km sen blev jag upphunnen av 3 man i sista backen.

Men det var skönt att pressa benen då dagens medelpuls endast låg på 118.

Sista kvarten snittade jag 155 med max på 182.

En bra dag med lite jämnare körning av klungan än dagen innan.

Påskdag på Mallis

Idag hade jag tänkt att köra i den röda gruppen och vädret såg hyffsat på morgonen.

Men vid frukost ökade vinden och regnet kom och min lust att cykla försvann.

Velade fram och tillbaka för att sedan bestämma mig för att ta en runda med löpskorna istället.

Sprang längs strandpromenaden med tunga ben som vaknade till efter en kvart.

Sprang även en runda i skogen för att sedan vända hemåt i medvind.

Blev en mil sammanlagt.

Nu sitter jag och kollar på P-R med en öl i handen.

Får se om jag får upp några bilder senare då internet här är segt som sirap


4 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Visserligen är vädret hemma ok men ett par bilder tar vi gärna emot.

Fredrik sa...

Vilken jäkla otur ni verkar ha med vädret där nere, solen och värmen verkar ha åkt fel och hamnat här uppe i Sverige. :)

Sungam sa...

Du verkar ha en härlig vinnarskalle, på dom bara!!!

Tobbe Arnesson sa...

Glad Påsk! :)