tisdag, april 21, 2009

Tur i oturen

Idag hade jag tänkt köra med gul+ men tyckte deras vägval inte kändes så kul.
Så det fick bli gul som skulle upp till klostret Sant Salvador.
Men efter två mils cyklande var vi i en lång slakmota och jag inte ens hade distanspuls uppför så bestämde jag mig för att cykla solo.
Tryckte på direkt och fick upp pulsen.
Cyklade efter gpsn förslag med lite avstickare för att kolla vilka vägar den valde.
Vissa av vägarna skulle behövt en aning love and care.
När jag kom ut på stora ner till Felanitx så såg jag gruppen som stod stilla vid vägkanten.
Några hade gått i backen och ambulansen hade precis åkt.
Fan vilken tur att man cyklade själv idag.
Fikade med gänget i Felanitx för att sen cykla upp till klostret starax utanför stan.
Skönt med lite klättring efter allt "plattåka"
Tog mig sedan hem med hjälp av min Garmin

1 kommentar:

Patrik Skolling Möller sa...

Varför åker du till Mallis för plattåka ? Det är ju bergen man vill åt. Plattåka har man ju hemma. :)