tisdag, juli 08, 2008

Scoperio!!!














Då var det dags att lämna Vigo för att bege mig till Gries am Brenner och Thomas på Gasthof Rose.
Pratade så gott det gick med ägaren och han frågade hur jag skulle åka till Österrike.
Sen betalade jag och gick till bussen som skulle åka 9:14.
Det stod en buss på stationen med en  skylt  därjag kunde läsa "ausser dienst".
Satte mig ner på en bänk och bussen åkte efter en stund.
Jaja det kommer väl en ny ?
Det kom inget folk till stationen som det brukar.
Satt och väntade tills det kom en buss men jag han la sig för att sova en stund.
Såg att det skulle gå en buss 10:09.
Såg att den sovande busschafissen hade vaknat och fixade sin skylt.
Hoppade på bussen som var från ett privat bolag.
Chaffiden sa att det var strejk från 9-12 och sen gick bussarna till 15:00
Ok då förstår jag varför 9:14 bussen ej kom.
Denna buss  gick bara till Birschabruck där jag fick vänta en timme till 12:00.
När jag väl kom ner till Bozen så var det trafikstockning i stan.
Klev av bussen och in på stationen .
Kollade när ett tåg skulle gå till Brenner.
Tänkte va fan betyder entfällt/sopresso?
Frågade informationen och de sade STREJK.

Då blev jag riktigt förbannad inombords.
Inte för att det var strejk utan för att ägaren i Vigo inte kunde ha kläckt ur sig det när jag skulle dra.
Han kan inte varit omedveten om strejken.
Och han borde ta till vara på alla extranätter han kunde få då hotellet inte ns var halvfullt.
För om jag vetat om strejken så skulle jag tagit en natt till och vandrat i bergen ist.
Frågade hur länge strejken skulle hålla på.
De sa att klockan 20 skulle tågen gå igen.
Och nu var klockan 13.
Tjena!!!!
Frågade om jag skulle kunna lämna in hojen nånstans så länge.
Hon sa att jag kunde ställa den på i deras bakre rum om jag skyndade på och ingen såg.
Det var nice då väskan inte är så kul att släppa på i stan.
Många kaffe på stan blev det.

Och regnet började ösa ner och jag begav mig till stationen när det var uppehåll.
Nu hade en del tåg börjat att rulla.
Tåg ett tåg till Brixen och fick sedan byta för att ta mig till Brenner.



Var i Brenner ca 21:00.
Fan nästa tåg till Gries gick inte förrän 23:12.

 2 timmar till på en  station var inte att tänka på så jag ringde Thomas och frågade om ett nummer till taxi.
Han sade att han ringer om en stund då han känner hon som har taxifirman.
Väntade en stund och fick sen skjuts till hotellet gratis.
Det är vad jag kallar service.
Pietro Ghetta på Hotell Vigo kan dra b...en i gruset.
Och Thomas har egntligen inte ens öppet Söndag och Måndag

Inga kommentarer: