måndag, juli 21, 2008

Xc





På fredagen så var det dags för xc eller crosscountry som det heter.
Målet var att inte bli sist och inte bli varvad.
Som vanligt var det hets redan i starten.
Hängde hyfsat med till första riktiga backen som var lång och seg.
Där var det som att jag släppte en gummisnodd på de framför.
Jag hade i allafall 4 bakom mig.
Det var en riktigt jobbig bana.
Tampades med en kille från Norberg CK om näst sista platsen.
Trodde att jag hade säkrat den.
Men på sista varvet så fick han av nån anledning extra energi och gick om på slutet.
Och jag hade inget att svara med.
Hade gått över mjölksyratröskeln stort sett hela loppet.
Men en sak blev jag inte som han blev.
Varvad av vinnaren i H40.
Men som Vacchi och Adamsson säger så var det på gnällen att jag blev det också.
Hade väl 100 m till godo.
För att ta mig upp i resultatlistan nästa sommar så blir det hård diet i vinter.

3 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Gött att du iaf inte blev varvad. Men han som kom framför dig (näst sist) blev varvad men inte du?!?!?!

Haningerox sa...

Det var jag som blev näst sist av de fullföljande.
Ja han blev varvad=)

Anonym sa...

Tog ett tag innan jag fattade: Han som kom före dig blev alltså varvad på sitt näst sista varv, men körde om dig under det sista. Av de som bröt så var det säkert flera stycken som väggat, så j-a tuff var banan. Bra kämpat!
Du kan f.ö justera höjdkurvan i Polar-programmet så att start och mål kommer på samma höjd: Högerklicka på diagrammet och välj "korrigera".
/Peter (som fortfarande har semsester...)