tisdag, april 08, 2008

Nuereslut



Dag 6
Idag var det dags för berg.
Backen upp till macken vid Lluc gick rätt smärtfritt,men som vanligt var jag inte snabbast.
Stannade på macken och fyllde på med sportdryck.
Ville inte bonka idag.
Efter lite böljande vägar var vi framme vid apelsinfiket där vi intog en macka ,kaffe och cola inför Sa calobra.
Där fick jag mitt lystmäte för nerförsbackar mättat.
om man inte är snabbast uppför så får man vara snabbast nerför.
Tog mig ner på dryga 15.
Liten stunds vila för att sedan klättra uppåt.
Försökte hänga på andra min fick strypben direkt och insåg att jag skulle köra mitt tempo.
Jag malde på för att sedan spurta om ett gäng som cyklat om mig tidigare i backen.
Cirka 53 min tog det att ta sig upp.
Sen ner till kiosken igen för välbehövlig vila.
Men vi satt lite för länge då det började luta uppåt igen så nöp det bra i benen.
Men sen var det en härlig nerförsbacke igen och lättcyklat hem

Dag 7
Min önskan kvällen innan var en tur till klostret vid Randa.
Vägen dit kändes dryg med stumma ben.
Backen upp till Cura gick ordentligt segt.
Yes och sen ner igen .
Vi intog en macka och kaffe i Montuiri.
Hade en svacka då en av killarnas kedja hoppade i ett motlut och mina ben inte ville sätta igång efter det.
Men en av guiderna puttade lätt på min rygg och vi kom över knixen.
Se var det en njutning att cykla.
Vi bombade på och rullade runt på sex man.
Vi hde 9 km som vi snittade 47 km/h och det utan att ta ut sig.
Grymt

Dag 8
Denna dag hade gula gruppen bestämt sig för en 18 mils runda.
jag var inte ett dugg sugen på det så jag drog iväg ensam mot Cala Ratjada i kraftig motvind.
Försökte hitta klungor att åka snålskjuts efter.
Men de flesta körde grymt långsamt och utan att växla lok.
Så jag körde om de flesta.
Men det var deygt då i en del backar kom jag upp i 20 km/h trampandes.
Men had en baktanke med mitt cyklande i motvind-
Efter ett tag så blev jag pinknödig och var tvungen att stanna.
Precis då susar en trio som höll ett bra tempo men jag gav upp efter ett tag i mitt jagande.
Men när jag kom till Arta så står de och kollar i sin karta och efter en stund blir jag omkörd.
Jag lägger mig bakom och kollar mätaren och ser att vi ligger i 30-35 km/h i motvinden.
Starkt lok där

Sen tog jag en låååångfika för att sedan surfa hem i medvind.
Efter ca en mil så kom mitt mål för resan Col de Arta en lång rak nerförsbacke med få bilar.
Satte igång att trampa och slutade trampa när vispade och mätaren stod på 75,1 km/h.
Nästa år ska jag ha en kassett med 11 som minsta klinga bak.
Nu hade jag bara 15 km kvar till Can Picafort rondellen.
Jag bestämde mig för attköra en tröskelintervall dit.
Slet som en dåre men kom som närmast tre slag från tröskeln.
Annars var jag långt ifrån men känlan avr som att jag låg över.
Kan bero på trötta ben.
Vilket inte var så konstigt då jag cyklat 80 mil på 8 dagar.
Hade ett snitt på 37km/h 160 m stigning.

Sen tog jag en lugn nedrullning till Alcudia där jag såg en utbukting på däcket.
Jäklar däcket var skadat efter en häftig inbromsning igår.
In på cykelbutiken och köpa nytt.
Blev lite annat inköp också.
Bla skorna som syns i rubriken

2 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Livin' la svetto loca.

Anonym sa...

Verkar ha varit en grymt bra vecka med många fina mil = bra boost för förbränningen/uthålligheten. Kul!

/Peter