onsdag, juli 23, 2008

Cykla till Kina







Efter Norberg var det dags för lite laddning av batterier och vila.
Det sker för tillfället i utkanten av Tierp.
Har mest slappat och skött middagsmaten.
Det brukar automatiskt bli jag som får ta hand om middagsmaten.
Lite cykel ha det hunnit bli också.
Men cykelmässigt så är det rätt fattigt här.
Platt och stigfattigt.
Så det blir mest grusväg med lite tröskelintervaller.
Så här ser gamal E4:an ut nu



Förut var det svårt att ta sig över den vägen för all trafik på sommartid,nu mötte jag högst 10 bilar.
Där skulle man haft en linjehoj eller allra helst en tempohoj.


Häromdan när jag hojade så hittade jag en kul skoterstig och när jag kom ut ur skogen så hade jag kommit till Kina





2 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Oj, du borde tipsa Stellan om den där vägen till Kina! Han fastnade ju i Kazakstan, borde ha åkt via Tierp istället!

Nypan sa...

Ja visst fan. Den där muren såg jag i vintras genom snöstormen, på väg mot Åre.
Grabben som satt i sätet bredvid, gnuggade si i ögonen och sa: Pappa, varför är det ett kinesiskt palats här ute på landet?