söndag, januari 18, 2009

Har jag blivit galen II


För de som inte förstått vad  42195 står för.
Så är det helt enkelt så långt som ett maraton är i meter.
Och jag har i veckan anmält mig till Berlin Marathon som går av stapeln den 20:e September.
Och varför Berlin och inte Stockholm?
Det finns tre skäl till det.
Det första och viktigaste är att den inte är mitt i cykelsäsongen då jag misstänker att man är stekt i en månad efter minst.
Sen att BM springs i September med start kl 9 istället för Juni med start kl 15.
Som det har varit de två senaste åren på SM så har det varit hett som i helvetet.
Och med min kroppsvolym så är det inte direkt optimalt.
För det tredje så är BM nästan platt om man jämför med SM.
SM kanske jag provar den dan jag tröttnat att tävla på cykel.
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svar ja, du är galen. Men lycka till!

Johan Mölleborn sa...

Härligt!! Marathon är riktigt kul. Nåt man måste ha gjort.
/Johan

Anonym sa...

Coolt! Lycka till! =) Jag ska också springa marathon när jag blir stor..