onsdag, maj 31, 2006

Långa Billingeracet



Ja då var det dags för första långloppet på säsongen.
Den gick av stapeln i Skövde.
Nya hojen skruvade jag ihop på Torsdagen och hann med en sväng till Farsan för att testa.
Det var en anorlunda känsla när man kört med hardtail förut.

Åkte ner till Skövde på Lördags morgonen så att vi skulle hinna köra en liten sväng på banan.
Hade problem med min shims till sadelstolpen som lossnade hela tiden.
Men vi fick skiten att sitta genom att trycka ner den ordentligt. Iofs så hamnade sadeln lite för långt ner men jag vågade inte ändra på det .
Sen gick kedjan av=(.
Sram 991 kedjor är nog inte gjorda för killar över 100 kg.

Dan efter så vaknade man lite nervös.
Typiskt nog hade jag glömt Camelbaken hemma.
Har ju bara ett flaskställ på nya hojen. Så det fick bli en flaska i ryggfickan. Det var inte alls optimalt.

Efter start så var det en lång klättring upp för berget.
Inte min favoritstart med en lång backe.

Cyklisterna åkte som ett lämmeltåg förbi mig*hrrmf*.
Minus 10 kg till är ett måste.
Annars var banan skitkul.

Kom i mål på 5:07. Vilket jag är halvnöjd med.
Måste ställa in dämparna på hojen lite bättre till nästa race.
Nu var returdämpningen ställd så att det ibland kändes som att jag hade en hardtail fortfarande. Sen kommer musiktipset Broken Boy Soldier-The Raconteurs

Inga kommentarer: