onsdag, januari 03, 2007

Man lär sig nåt nytt varje gång


Idag var det långa intervaller på trainer som stod på menyn.
Men då jag är ledig och det var torrt ute så tänkte jag att jag kör det i Jordbro Industriområde på vinterhärket istället.
Men det vissade sig inte vara nån bra idé.

För när jag kört ett tag så kom jag till en korsning där en dam skulle över vägen.
Jag svängde in på en gång och cykelbana för att hon skulle kunna ta sig över vägen och plötsligt hade jag ingen cykel under mig längre. Hade lyckats träffa en isfläck och inte ens dubbdäcken kunde rädda mig.
Det gick nog rätt bra ändå lite ont i höften och öm på sidan av skallen om man trycker.

Hjälmen fick sig en spricka i frigoliten men skalet höll.

Så den är det bara att kassera.
Nu får det bli intervaller på trainer i vinter om nu inte snön behagar att komma så att man kan ta det på lagg.


Här kommer ett musiktips Saul Williams-List of Demands



2 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Det e farligt att vara ute Kaijan :o) Hoppas att du återhämtar dig snabbt och att inget vitalt blev skadat..

Nypan sa...

Ja, trainerrundor är säkrare så här års - ( men fan så mycket tråkigare )