lördag, november 03, 2007

Namaste


Ja då var Oktober till ända.
Oktober är ju den månad då jag försöker göra något annat än att cykla.
Det har ju blivit en del löpning.
På jobbet har vi ett gym med ett antal gruppträningar.

Det bjuder jobbet tillsammans med idrottföreningen.Nice.
Har ju haft förutfattade meningar om yoga att man bara ligger och mediterar och stretchar.
Så jag tänkte att jag skulle prova på det där med yoga.
Efter första passet var jag genomsvettig.
Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt,och jag blev varse om hur djävla stel jag är.
Kände mig som ett kassaskåp särskilt när man kollade in instruktören som var som ett gummiband.
Nu har jag kört fem pass på sex veckor och jag kan säga att det gjort resultat bara med ett pass i veckan.
Blir rörligare varje gång.
Tänk om det vore så enkelt med konditionen också.
Kommer att fortsätta med yogan så mycket jag hinner i vinter.
Imorgon är det orientering

3 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Hmmm, vi har tydligen yoga på jobbet men jag har dissat det av samma förutfattade mening som du hade. Kanske är värt ett besök kanske...

Haningerox sa...

Test

Tobbe Arnesson sa...

Jag provade Power Yoga för något år sedan, grumt jobbigt! Speciellt åt mina klena magmuskler, darrade som ett asplöv och det brände som fan.