lördag, oktober 27, 2007

Ny säsong och lång näsa



På Måndag börjar en ny cykelsäsong för mig.
Hade förberett mig för långa lugna distanspass och hårdare löp och trainerpass i veckorna.
Men vad fel jag hade.

Distanspassen lyser nästan helt med sin frånvaro.
Ist så kommer det att bli mer löpning än förra vintern och sen bli det de berömda 4x4 passen på trainer för att öka syreupptaget.
Ärligt talat så kommer det bli rätt skönt att slippa distanspassen med kyla,slask,lång tid och cykeltvätt.
Man kanske kan få tid med annat än cykel på helgerna.

2 kommentarer:

Jörgen sa...

Helt rätt. Distanspass är överskattade. Satsa på löpning, intervaller, kanske skidor också. Det är mitt upplägg för få mkt bättre kondition inför nästa säsong.
lycka till!

Jörgen Olsson

Anonym sa...

Ser att du också får köra 4x4. Effektivt som fan, men jobbigt. Har du wattmätare? Själv saknar jag det på trainern, men hastighetsmätaren och samma motstånd funkar dock för att ha koll.
KÖrde ett 4x4 i helgen. Höll samma fiktiva hastighet på de tre första intervallerna. På den sista 1-2 km/h högre, stumnade helt efter 3:55. Länge sedan jag var så full med syra...