söndag, september 14, 2008

Säsong 08 snart slut


Nu är det endast en tävling kvar denna säsong.
Dm vid Rudan på Söndag.
Kanske cyklar KM den 4:e Oktober,men det beror på väder och lust.
Denna säsong har gått strålande.
Hade som mål att ej bli sist och ej bli varvad .
Varvad har jag ej blivit men sist har jag blivit några gånger .
Men i år har jag inte brutit ett enda lopp.
Men för att hänga på killarna strax före i resultatlistan så är det bara att gå ner i vikt som gäller.
Så denna vecka började deffningen inför nästa säsong.
Väger och skriver allt jag stoppar i mig.
Inget småätande.
Det gäller att ha rejäl karaktär och en stor flaska vatten på jobbet då man har mat runt sig hela tiden.
Hemma är det inga problem då man ser till att ha så lite frestande som möjligt in kylen.
Har som mål att droppa 0,5 kg i veckan.
Fast denna veckan så chockades kroppen kanske då jag tappat 2 kg.
Har även våg som mäter vätske och fettprocent och enligt den så har jag tappat 0,9% fett.
Men den vågen ska man nog ta med en nypa salt .
På bilden syns det tydligt varför man inte kan hänga på räkan Peter Spetz

4 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Det är bra Kaijan! Det här fixar du!

Om vågen är exakt eller ej spelar ingen roll om du alltid väger dig på den t.ex. när du vaknat. Då jämför du bara med samma felkälla och har troligen ungefär lika mycket vätska i kroppen (som kan få fettmätaren att visa olika).

Anonym sa...

:-D

Deffa inte för hårt bara, framförallt när de hårda och längre passen börjar. Men hösten/början av vintern är ju rätt tid att börja hyvla.

Anonym sa...

Vakna Kaijan!, och svara på frågan under orienteringsinlägget. Du får ha lite service för f-n.

Haningerox sa...

Har varit i Värmland på svampkurs så servicen har legat nere.
Jag tänkte deffa ordentligt till November sen blir det inte lika lågt intag när hård passen börjar