tisdag, februari 15, 2011

Pannben,klantarsel och nya skor

Förra veckans träning var av blandad kvalité.
Löpbandspasset blev ju helt misslyckat med akutbesök på porslinstolen.
Men det togs igen av ett intervallpass med IF Linnéa som byggde rejält med pannben.
Vi sprang Årstabron 6 gånger i snöoväder.
Det var fantastiskt kul och djävligt jobbigt
På fredagen efter jobbet slank jag in på Stadium utan en tanke på att köpa nåt.
Helt plötsligt får jag se ett par Nike Lunarglide 2 för 699 kr.
Billigare än att köpa från UK ,så det var bara att hala upp plånkan och slänga upp kortet.
Det får bli maraskorna i år.
På Lördagen utfördes ett miserabelt snabbdistanspass.
Hade nog slitna ben från torsdagens intervaller.
Farten och pulsen var låg men ansträngningen var hög.
Benen var tunga som stockar.

På söndagen var det dags för TSM igen.
Hade tänkt att springa med fyratimmars då benen var sega dagen innan.
Men när jag drar på mig jackan så inser jag att den ligger hemma.
Hinner fundera på om jag skall åka hem och springa.
Men som tur är så hade jag en extra undertröja i väskan.
Eftersom det nästan är vindstilla och solen skiner så borde det funka.
Men jag inser efter några km att det kommer bli svalt då tempot är för lågt för att jag ska bli riktigt varm.
Funderar på att lämna gruppen och springa själv i ett högre tempo.
Men som tur är möter vi 3:30-gruppen och byter snabbt till den och pulsen går upp direkt.
Märkligt,mina sega ben från gårdagen känns inte av alls utan jag hänger med utan problem.
Men tyvärr börjar magen protestera strax efter Ropsten.
Så det blir till att så fort som möjligt ta sig till Stadion.
Fick stanna ett gäng gånger på Valhallavägen för att det inte skulle hända en "olycka"

1 kommentar:

Thomas sa...

Dom har Adios Haile-Adidas hos Wiggle för samma pengar som dina Nike nu: http://www.wiggle.co.uk/adidas-adizero-adios-shoes/
/ Thomas