lördag, oktober 29, 2011

Skärpning ännu en gång

Ja vad ska man säga.
Denna har legat i datorn och skräpat

Dags att uppdatera sveriges sämst uppdaterade blogg.
Kanske lägger ner hela skiten ist,vi får se.
Sitter nu på ett sunkigt hotellrum nere i Amsterdam.
Årets sista lopp går av stapeln på Söndag nämligen Amsterdam Halvmaraton.

Min plan för loppet var att jag skulle försöka gå under 1:30 och kvala till NY Marathon.
Men har haft ont i höften efter intervallpass och har haft motivationsbrist för löppass på sista tiden och sen har inte vikten velat letat
sig ner under 85 som planerat.
Så därför bestämde jag mig för att göra satsningen på Sub 90 nästa år ist.
Men då kom pungsparken i veckan.
På grund av att det är så många som vill springa NYCM så har de sänkt kvalgränsen till 1:23.
Jo tjena då ska jag kapa mitt pers med en kvart.
För att de ska fixas nästa år skulle jag behöva EPO och fettsugning.
Så nu blir det till att kapa vikt ordentligt.
Min plan är 5 kg till nästa säsong och ytterligare 5 säsongen efter och då får jag ytterligare 2 minuter och hålla på och harva.

Annars är jag nöjd med säsongen för övrigt.
Har förbättrat mina tider på lopp jag sprungit förut.
Enda som jag surar lite över är att jag ställde in klockan så att den inte visade totaltiden när jag sprang Helsinki Midnight run.
Upptäckte det efter nån km och hade inte tid att fippla med sånt under loppet.
När jag efter loppet upptäcker att jag tangerade mitt pers så blev man ju lite sur för att några sek till kunde jag ha kapat då jag hade en fight mot min "plastsysterson" och sprang ganska avaktande vissa delar.

Inga kommentarer: