torsdag, april 20, 2006

Ny vecka med ny ram


Ja då var det ny vecka.
Förra veckan passade jag på att öka min träningsmängd det blev 15 timmar , ca 350 km blandat mtb och lvg .
Den här veckan blir det lite mindre.
Hade ju problem med vevlagret som pulvriserades och ena skruven hade gått av.
Som tur är farsan bilmek och kunde ta veven till jobbet och dra ut skruvbiten som satt kvar.
Ett beggat vevlager hade jag köpt av en kille i Handen.

Har ju gått loss på Ebay sista tiden.
Så igår damp det ner en sadelstolpe och snabbkopplingar.
Sadelstolpen var en positiv överaskning.
Den skulle väga 155g men vid en koll på min våg så vägde den endast 143g.
Nu återstår att se om den håller
Även ett par snabbkopplingar vägandes 63g damp ner.
I dagarna ska det även dimpa ner en stel gaffel till vinterhäxan.

I kväll budade jag hem en ram för ett tänkt fulcrossbygge som ej ska bli dyrt.
Så man får skumma igenom Ebay under sommaren.
Den ska vara klar till hösten är det tänkt.
Fick loss den för 44 åjrå.
Har ju en del överblivna grejer hemma som kan slängas på också.

Sen tar vi ett musiktips Rock Against Ass-Turbonegro

2 kommentarer:

Johan Andersson sa...

350 mil e inte dåligt det... Tack vare dig har jag budat på en likadan ram.... Jävla dig ;o)

Haningerox sa...

km ska det va