måndag, februari 08, 2010

Komamåndag



Nu är jag inne på en komamåndag.
Brukar inte få mycket gjort här hemma på måndagar.
3 h timmar löpning tar ut sin rätt även fast tempot inte är så högt.
Jonas Buud däremot hade hyfsat tempo när han i helgen tog nytt svenskt rekord på 6 timmar.
Han sprang 89 334 meter på den tiden.
Det är ett snitt på ca 4 min/km,ungefär vad jag hade på mina 4x4 intervaller på löpbana innan Berlin.
Pannbenet måste vara rejält tjockt då banan de sprang på var 196 meter.
Så det blev ett gäng varv.

Har kollat och jämfört mina distanspass nu och de jag hade före Berlin.
Och det känns bra inför Barcelona att på gårdagens pass hade jag ett snittempo som var nästan en minut snabbare per kilometer.
Och nu i snömodd och is.
Och då tog jag det ändå lugnt när jag sprang med TSM igår.
Efter 18 km sprang jag själv och då steg farten en aning.

Det röda är i September och det blåa är nu


1 kommentar:

Tobbe Arnesson sa...

Fy fan, nästan 456 varv på samma djävla bana. Jag skulle självantända av tristess! :-O

Ser bra ut med löpningen Kaijan!