söndag, januari 16, 2011

Blöt Söderrunda


Söndagar är långpassdagen för mig.
Springer med TSM.
Suget att springa idag var väl inte så stort idag.
Men det var bara att bita ihop och ta tåget in till stan.
Väl på plats så tvekade jag som vanligt mellan 3:45 och fyratimmarsgruppen.
Men jag fegade idag och tog fyratimmars.
Idag var det rejält ryckigt med vattenpölar stora som sjöar och blankis med en hinna av vatten.
Känns riktigt tryggt att ha Icebugs på.
Tyckte att det gick lite lusigt på Söder Mälarstrand så jag bytte grupp då 3:45 gänget sprang om.
Då kändes att man fick jobba lite men var inga problem att hänga med,hade ju för fan vilat i 12 km.
När vi kom fram till Strandvägen så skarvade jag till några km så att totalen blev 19 km.
Riktigt skönt att magen och höften inte krånglade idag.
När jag vägde mina torra kläder så var det en skillnad på 1,7 kg mot när jag slängde in dom i maskinen.

2 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

*garv*

Du får optimera klädmaterialet så det inte suger så mycket vatten. ;)

fredrikw sa...

Gör som under tjurruset, kortbyxor och liniment. :)