onsdag, januari 05, 2011

Nystart på bloggen


Vet inte hur många nystarter jag gjort på denna förbannande blogg.
Vi får se hur länge jag pallar denna gång.
Nytt år och nya mål.
Förra året blev det inte mycket cykel om man jämför med förut.
Och riktiga tävlingar blev det knappast alls.
Men crossen i Kungsan var skojig.
Så man kan nog säga att jag konverterat till löpare nu.

Som ni kan se på bilden så har vågen pajat här hemma ,visar ju helt galna siffror.
Så nu blir det fram med matvågen igen och skippa alkoholen.
Mitt mål är att komma ner till 80 kg .
Då har jag en teoretisk möjlighet att klara kvaltiden för NYCM som är 1:30 på halvmaran eller 3:10 på en helmara.
Vill ju springa NYCM innan 2014.

Idag averkades ett 15/10 pass på låga glykogendepåer .
Set var för jävla jobbigt men pulsen orkade aldrig upp riktigt.
Imorgon blir det ett återhämtningspass på skidor.
Men vi får se hur det går med nysnö och kring nollan ,brukar inte vara så lättvallat då inte.

4 kommentarer:

Johan Andersson sa...

80kg är ju helt galet... Hur lång är du? Mitt mål är sub 85kg men man kanske skulle satsa på 80kg faktiskt..

Grymt om du gör det!

Haningerox sa...

184 cm öh

Tille sa...

Vikt är ju rätt individuellt. Om man är en räka på 185 som jag är ju 80 kg off-season-vikt och 73-75 "tävlingsvikt". Men då har man ju inga muskler alls på överkroppen.

NYCM låter grymt. Lycka till!

Johan Mölleborn sa...

Riktigt impad av din målmedvetenhet. Kör så det ryker så fixar du 80.