söndag, januari 09, 2011

Jobbe?


Nu är det slut på ledigheten tyvärr och det är bara att pallra sig upp i ottan i morgon.
Känns både kul och trist på samma gång.
Men ledigheten har tagits hand om på bästa sätt med mat,träffa vänner och släkt och en massa träning.
Hade planerat att lägga på lite extra på schemat då man inte hade något jobb som störde återhämtningen.
Av 18 dagar har det varit pulshöjande aktiviteter 15 dagar varav 6 kvalitetspass.
Så idag när jag skulle springa med TSM så velade jag mellan 3:45 och 4h gruppen.
Av nån märklig anledning så valde jag den snabbare gruppen.
Kände redan i början att detta skulle bli småjobbigt.
Ansträngningen kändes bitvis som ett snabbdistanspass men pulsen var som på ett distanspass.
När vi kommit till Brunnsviken började min mage att protestera men jag bet ihop.
Men sen insåg jag att jag inte skulle palla 9 km till i detta tempo och med en mage som inte kändes ok.
Så jag vände om och småjoggade varvat med gång tills jag hittade en skymd plats där jag satt och filosoferade en stund.
Sen gick det bättre att springa.
Men det blev bara 15 k istället för 18 som tänkt.
Idag var man glad att ha Icebugs på fötterna då en del föll som bowlingkäglor på vägen

Inga kommentarer: